Friday, June 3, 2011

being an adult

title entry pon da mcm serius je bunyi kan. haha..ok guys, seriously being and adult is not easy as wut we think before. alahh... xnak ngaku plak. mcm la korang xpnh berkata2 di dalam hati waktu kecil2 dlu

"Kalau lah da besar nnt..hm...bestnye..."
"bile nak BESAR ni oi "

"da besar nnt mesti aku nak....bla bla..bla "

n so on... ha pnh kan? haha..ni antranya la coz me do as well..huhu. u know wut, jadi dewasa ni tanggungjawab banyak seyy.. u know as well right. sbb berlaku peristiwa pada diri ku di satu mlm yang xbrape nak hening..


ibu : knp biarkan adk pergi alamanda ngan kawan2? knp x ikot skali??

comel (me of coz ) : lahh..knp? mcm la xbiase dy kua dgn kawan2 nya.. lg pon ade hal la ari 2, dy nak ikot sgt.. ha..bia la dy g

ibu : ape2 jadi dekat dy, ko tgjwb..

hmph! whut?? pulak..see, idopku yg slame ni penoh onak berduri hanya aku saja yang tanggung..cehh! haha tp mengapa bila kini, aku kene menanggung org di sekililing aku? ha.. amek ayat jiwang aku kasi.

onother case :

comel (me again) : *borak pasal ayah kami
angah : ko jage ibu 2..tgk2 kan dy.. ko sorang je yg tggl kt umah 2. xkn nak harap kt adk.

see, big responsible they give 2 me..thnx 2 them! haha..

onother one :

ibu : belajar rajin2.. pointer jgn turun, maitain mcm dip dlu oke..nt keje bagos2

comel : yelaaaa....(dlm hati tuhan je taw)

yess.. absolutely diffrent mommy!! haha.. dy nak pointer aku 3,70 ke atas mcm dip dlu. OMG. bala2... :p dy xtaw ke betapa payah nye aku nak mendapatkan pointer sabanyak itu. ni plak dgree.. adekah beliau taw aku tidak cukop tdo untuk sepjg tempoh stdy week until last of exam day. god2..in fact xtdo pon ade...n now, gile takot nak tggu result kua..sumpah takot! tawakal je la.

ni la antra cases yang aku alami spjg being and adult.. nak bg cases yg laen ade je.. tp ak xlalu nak menaip dgn pjg dan korang pon xlalu nak bace nye haha..

note: hanya sekadar coretan untuk tatapan semua sebelum tdo. nyte yaw..


2 comments: